מה בודק המבחן | זיכרון חזותי מילולי הבודק זיכרון לאחר שינון . |
מתאים לגיל | 5-17 |
הציוד הנדרש לביצוע |
דף עם תמונות סטופר |
דרכי העברה | חשיפת תמונות למשך 2 דק'.
לאחר 10 דק' ,הנבדק חוזר על רשימת הפריטים שזוכר ,ללא חשיפה חוזרת של הפריטים. לאחר זכירה שניה אשאל את הילד כיצד עבדת?
|
ההוראה | לפנייך דף עם תמונות ,עליך ללמוד בע"פ ולשנן את התמונות במשך 2.00 דקות.
לאחר 2 דק' אסתיר את הדף: "אמור לי את הפריטים שהופיעו על הדף" . הסדר לא חשוב .
|
קריטריונים לתצפית והתייחסות
|
התארגנות ראשונית, האם מנצל את הזמן ללמידה ושינון,
קשב וריכוז, אסטרטגית עבודה שמפעיל, מגויסות /מוכנות לביצוע המשימה, התנהגות בעת הלמידה ובתהליך השליפה, איכות השליפה(רצופה, מקוטעת), הפער בין זיכרון מידי למושהה.
|
מה ניתן להסיק | -מהן אסטרטגיות השינון בהם השתמש?
-התארגנות ,דרכים לעיבוד המידע ושליפתו -יכולת/קושי בזכירת אינפורמציה חזותית מילולית. -בעיה בשליפת המידע החזותי. -קושי בשמירת מידע חזותי -פער בין כמות הפריטים שזכר בטווח המידי /בינוני . |