המחבר\ המעבד | Meyers |
מה בודק המבחן | בעיות מוטוריות וקוגניטיביות, מחלות הפוגעות בתפקודי המוח. |
מתאים לגיל | 6-90 |
הציוד הנדרש לביצוע |
עפרוןHB עופרת או H3 (מומלץ לילד היפוטוני עיפרון B2), מחק, דפים חלקים, סטופר ו4 צבעים. |
דרכי העברה |
הפעלת הסטופר מראשית המבחן ועד סופו .מודדים זמן עבודה בכל שלב ושלב. בשלב הזכירה –לא מתווכים ולא רומזים . |
ההוראה | שלב1-COPY TRIAL
העתקת צורה נמדדת בזמן -מניחים לפני הנבחן דף A4 חלק ומולו את מיירס הוראה בשלב העתקה: "העתק את הצורה באופן מדויק" . בחירה -(בהעתקה עם צבעים: "העתק את הצורה עם טוש בצבע אדום, ברגע שאבקש להחליף צבע עלייך להפסיק מיד באותה נקודה ולהמשיך עם צבע אחר"). יש לארגן את החלפת 4 הצבעים עד לסיום ההעתקה על מנת לבדוק איזה סגנון העתקה יש לנבחן מפעילים סטופר ! שלב 2- שחזור הצורה מהזיכרון לאחר 3 דק' של פעילות מילולית שאינה קשורה לצורה . (פעילות פונולוגית, הבחנה שמיעתית ) הוראה:"נסה לזכור את הצורה שהעתקת וצייר אותה שוב". לפני שלב 3 במשך 30 ד' . שלב 3– שחזור מאוחר מהזיכרון לאחר 30 דק משלב העתקה (שלב 1) שוב: "נסה לזכור שוב את הצורה וצייר אותה עם העיפרון". שלב 4– מטלת זיהוי מיד לאחר שלב 3, איתור צורות מתוך הצורה המורכבת. הוראה: "יש כאן פריטים ,שים לב האם הפריטים האלה הופיעו בדגם שהראיתי לך ואתה העתקת ממנו?" |
קריטריונים לתצפית והתייחסות
|
-יש לשים לב האם הילד רואה את השלם על חלקיו, או מרכיב את השלם ממספר פריטים בודדים . -האם יש תשומת לב לפרטים, יכולת קביעות הצורה (הצורה אינה משתנה בגודל או הפוזיציה שלה). -כיוונים . -יכולת התארגנות (זה מקשה על העתקת השלם וחלקיו) . – בכל שלב יש לתעד אספקטים של ארגון ורצף ,שיטתיות, ביצוע גרפו מוטורי,קצב עבודה, מגויסות למשימה. – חשוב לעקוב אחר הנבחן ולשרטט באופן עצמאי את הצורה על דף נפרד ע"פ הסדר בו עבד הנבחן . |
מה ניתן להסיק |
-בניית פרופיל תפקוד ופרופיל זיכרון -בדיקת זיכרון מיידי,מושהה, לאור זיהוי -סגנון עבודה -התנהגות, קצב עבודה -מידע על שליפה -איכות ביצוע גרפומוטורי |