מבחן הצורה המורכבת- RCFT Meyers

המחבר\ המעבד Meyers
מה בודק המבחן בעיות מוטוריות וקוגניטיביות, מחלות הפוגעות בתפקודי המוח.
מתאים לגיל 6-90
הציוד הנדרש לביצוע  

עפרוןHB  עופרת או H3 (מומלץ לילד היפוטוני עיפרון B2), מחק, דפים חלקים, סטופר ו4 צבעים.

דרכי העברה  

הפעלת הסטופר מראשית המבחן ועד סופו .מודדים זמן עבודה בכל שלב ושלב.

בשלב הזכירה –לא מתווכים ולא רומזים .

ההוראה שלב1-COPY TRIAL

העתקת צורה נמדדת בזמן

-מניחים לפני הנבחן דף A4 חלק ומולו את מיירס

הוראה בשלב העתקה: "העתק את הצורה באופן מדויק" .

בחירה -(בהעתקה עם צבעים: "העתק את הצורה עם טוש בצבע אדום, ברגע שאבקש להחליף צבע עלייך להפסיק מיד באותה נקודה ולהמשיך עם צבע אחר").

יש לארגן את החלפת 4 הצבעים עד לסיום ההעתקה על מנת לבדוק איזה סגנון העתקה יש לנבחן

מפעילים סטופר !

שלב 2- שחזור הצורה מהזיכרון לאחר 3 דק' של פעילות מילולית שאינה קשורה לצורה .

(פעילות פונולוגית, הבחנה שמיעתית )

הוראה:"נסה לזכור את הצורה שהעתקת וצייר אותה שוב".

לפני שלב 3 במשך 30 ד' .

שלב 3– שחזור מאוחר מהזיכרון לאחר 30 דק משלב העתקה (שלב 1)

שוב: "נסה לזכור שוב את הצורה וצייר אותה עם העיפרון".

שלב 4– מטלת זיהוי מיד לאחר שלב 3, איתור צורות מתוך הצורה המורכבת.

הוראה: "יש כאן פריטים ,שים לב האם הפריטים האלה הופיעו בדגם שהראיתי לך ואתה העתקת ממנו?"

קריטריונים לתצפית והתייחסות

 

 

 

-יש לשים לב האם הילד רואה את השלם על חלקיו, או מרכיב את השלם ממספר פריטים בודדים .

-האם יש תשומת לב לפרטים, יכולת קביעות הצורה (הצורה אינה משתנה בגודל או הפוזיציה שלה).

-כיוונים .

-יכולת התארגנות (זה מקשה על העתקת השלם וחלקיו) .

– בכל שלב יש לתעד אספקטים של ארגון ורצף ,שיטתיות, ביצוע גרפו מוטורי,קצב עבודה, מגויסות למשימה.

– חשוב לעקוב אחר הנבחן ולשרטט באופן עצמאי את הצורה על דף נפרד ע"פ הסדר בו עבד הנבחן .

מה ניתן להסיק  

 

-בניית פרופיל תפקוד ופרופיל זיכרון

-בדיקת זיכרון מיידי,מושהה, לאור זיהוי

-סגנון עבודה

-התנהגות, קצב עבודה

-מידע על שליפה

-איכות ביצוע גרפומוטורי

ליצירת קשר מלא פרטים