התחלות ומעברים

תכנון נכון של תהליך הכנה והסתגלות לחזרה ללימודים.

 

הקיץ החם ואווירת החופשה מובילים באופן טבעי לשיבושים בשעות השינה שינויים תזונתיים,

 

טשטוש הגבולות וחוקי הבית שהיו נהוגים עד כה.

 

תכנון נכון הינו המפתח לחזרה קלה ונוחה המעניקה הרגלי למידה טובים .

הקניית הרגלי למידה טובים הם מתנה מדהימה שיכולה לשרת את ילדינו במהלך השנה למצות

את הפוטנציאל הלימודי ואף ליהנות מהתהליך .

אז איך צולחים את המעבר על הצד הטוב ביותר?

1.שעות שינה מספיקות המשפיעות על יכולת ריכוז, התנהגות, למידה, זיכרון, ויסות רגשי, איכות חיים, ועל בריאות נפשית וגופנית .

שעות שינה מומלצות לגילאי 6-12  9-12 שעות שינה  ,לגילאי 13-18 8-10 שעות שינה.

2.תזונה בריאה ומאוזנת משפיעה על מצבו הבריאותי בהווה ובעתיד, משפיעה על מצב הרוח וההתנהגות, מומלץ להימנע מסוכר ולהרבות בירקות ודגנים מלאים.

חשוב להקפיד ולהימנע ממשקאות עם קפאין לפחות שלוש שעות לפני השינה

3.בדיקות שמיעה וראיה על מנת לשלול או לאשש זיהוי מוקדם ככל האפשר של בעיות או ליקויים המשפיעים על תהליך הלמידה .

4.לדאוג ולוודא שמצבו הרגשי נפשי של ילדנו יהיה טוב, ילד שאינו פנוי רגשית ועסוק בחוסר וודאות לחץ וחרדה לא יוכל לבצע את תהליך הלמידה כראוי.

ילדים שעברו חוויה טראומתית בזמן הקורונה, היו בבידוד, התקשו חברתית  היו בניתוק מה שסימל עבורם זמן בו לא היו צריכים להתמודד עם החברה וכעת, יש להם צורך לחזור להתמודד .

תקופה זו תהייה להם קשה יותר.

5.תאום ציפות: ילדים ומתבגרים נוטים לשכוח כל מה שקשור ונוגע למטלות, דרישות וגבולות ובהתאם. "שכחה" זו מהווה מקור ללא מעט התנגשויות ולכן מומלץ לתאם מראש ציפיות ולהזכיר לילד מה מצופה ממנו בשנת הלימודים.

את תיאום הציפיות כדאי לערוך באווירה נעימה וחיובית- ארוחת ערב ביתית מושקעת או כחלק מבילוי משפחתי.

6.צמצום מירבי של צפייה בטלוויזיה /במסך מחשב/הסמארטפון בשעות הערב ,שכן הן גורמת לבעיות באיכות וכמות השינה .

איך זה מתבצע? פשוט- מכבים טלוויזיה/מחשב/הפקדת סמארטפון כשעה לפני ההשכבה ומתכוננים לשינה בדרך נעימה; ייתכן והם יתקוממו, אך כאמור אם תאמינו בהיגיון שמאחורי השינוי, הם ישתכנעו, ואפילו מהר מכפי שאתם חושבים.

7.לדאוג שכל הציוד הלימודי יהיה מוכן ונגיש ,מומלץ לאפשר להם לבחור את הציוד ,צבעים, מדבקות, יומן, אקססוריז וכד' המשפיע רבות על המוטיבציה ללמידה.

  1. סביבת לימודים נוחה היא חיונית ביותר ליכולת של ילדכם להתרכז בהכנת שיעורי הבית הקניית דרך למידה נכונה תוביל גם להישגים רבים בעתיד.

זה מתחיל במגירות השולחן שחייבות להתרוקן כדי שיוכלו לקלוט חומר חדש.

מומחי הפנג-שואי ממליצים שהילד יישב כשגבו לקיר, בקשר עין עם דלת הכניסה.

הקניית הרגלי למידה נכונים בהכרח יובילו להצלחת הילד בהווה וגם בעתיד.

9.תמיכה והכלה בשבועות הראשונים לחזרה ללימודים: ילדים שונים נזקקים לפרקי זמן שונים של "התאפסות" והסתגלות,על כן יש להתכונן מראש לכך שבשבועות הראשונים יהיו יותר קשיי קימה, התארגנות ושיתוף פעולה עם מטלות הבית ו/או בית הספר,קשיי התאקלמות חברתית ואחרים עשויים להגיב במתח וחרדה לנוכח הדרישות הלימודיות. לכן חשוב להישאר עם יד על הדופק ולבדוק שהחזרה לבית הספר אכן עוברת בשלום.

 

ליצירת קשר מלא פרטים